söndag 25 november 2012

Video

Jag har haft det lite svårt under denna vecka pga samtalet jag hade med Pär om mitt arbete. Han pekade ut att det jag gjorde var bara fan-art och att det inte hade någon "inre" mening, vilket var helt sant.
 Jag har haft denna vecka på mig att tänka på hur jag ska förmedla det här projektet.

Jag kom och tänka på hur jag först blev intresserad av mlp och hur det har influerat mig under den tiden jag har varit ett fan. Jag tog det först som ett skämt och skojade lite med hela konceptet, men ju längre jag hade kontakt med "the mlp" side of youtube så fick jag veta mer och mer som gjorde mig intresserad. Att showen hade räddat flera människor ifrån självmord, depression och ensamhet. Att många soldater m.m.  stationerade i Irak hade skickat sångera ifrån showen till sina vänner och familj och tittade tillsammans för att komma bort ifrån den hemska verkligheten. Det var det som fick mig att börja titta på showen och bli ett fan.

Jag hade tänkt att göra en video där jag berättar hur jag först fick rea på allting och vad showen har gett  till mig. Sedan utgå ifrån den videon på vad jag ska göra sen. Ska  filma under veckan och lägga upp den på bloggen.  





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar